کفپوش سه بعدی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی انواع کفپوش

معرفی انواع کفپوش

کف پوش پارکت لمینت

انواع کفپوش

کف پوش پارکت لمینت (یا بطور خلاصه لمینت) از مواد  HDF ساخته شده است که به معنای high density fiberboard می‌باشد، این کف پوش جزو لوکس ترین کفپوش‌های روز به حساب می‌آید، این کف پوش برای خانه‌ها، اداره‌ها، هتل‌ها، مغازه‌ها و ... مناسب می‌باشد. شما این کفپوش را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی ویکی به صورت اقساطی خریداری کنید، برای مشاهده چگونگی خرید اقساطی پارکت کلیک کنید.

جهت آشنایی و درج تبلیغات برای انواع کفپوش به سایت دیوار مراجعه نمایید.

مزایای کفپوش پارکت لمینت:

دوام و استحکام بالایی دارد

رنگ و تنوع بسیار بالایی دارد

نگهداری بسیار راحت

مقاوم در برابر آب می‌باشد

دوست دار محیط زیست

معایب کفپوش پارکت لمینت:

ضد آب نیست ( بنابراین برای فضا‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند، مناسب نمی‌باشد).

کفپوش پارکت چوبی

کفپوش پارکت چوبی

پارکت چوبی کف پوشی است که از چوب طبیعی درختان ساخته شده است، پارکت را میتوان قدیمی ترین نوع کفپوش دانست. این محصول لوکس و گران قیمت علی رقم معایبی که دارد هنوز طرفداران خاص خود را دارد. پارکت چوبی در مقایسه با محصول پارکت لمینت معایبی دارد، این محصول در برابر آب واکنش نشان میدهد و متورم می‌شود و پس از خرابی باید یک تایل جایگزین برای آن تهیه کنید، همچنین سطع پارکت مسبت به پارکت لمینت خش پذیری بالایی دارد که البته امکان ترمیم آن موجود است.

مزایای کفپوش پارکت چوبی:

محصولی طبیعی و باکیفیت

امکان ترمیم

معایب کفپوش پارکت چوبی

در برابر رطوبت مقاوم نیست و متورم می‌شود

خش پذیری بالا

قیمت بالاتر نسبت به لمینت

نصب پیچیده و نگهداری دشوار

 
کف پوش پی وی سی

کف پوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی محصولی پلاستیکی است که نسبت به پارکت لمینت قیمتی ارزان تر دارد، شما این کفپوش را می‌توانید در خانه، اداره، مفازه، آشپزخانه، رستوران، هتل و ... استفاده کنید.

مزایای کف پوش پی وی سی:

ضد آب است (برای آشپزخانه ایده آل است)

طرح‌های زیبا

معایب کف پوش پی وی سی:

مقاومت سایشی کمتر نسبت به لمینت

 

کف پوش رولی

کفپوش رولی

کفپوش رولی، محصولی بسیار ارزان قیمت می‌باشد که مقاومت پایینی دارد، همانطور که از نام آن پیداست این محصول به صورت رولی به کف چسبیده می‌شود، چنانچه به دنبال محصولی ارزان قیمت هستید، کفپوش رولی را به شما پیشنهاد میکنیم. جنس این محصول نیز از PVC می باشد.

مزایای کف پوش رولی:

متنوع بودن کف پوش رولی

ارزان بودن کفپوش رولی

معایب کف پوش رولی:

مقاومت ضعیف کف پوش رولی

 

کفپوش سنگ طبیعی

کفپوش سنگ طبیعی

کفپوش سنگ طبیعی همانطور که از نامش پیداست از سنگ مرمر، لوح، آهکی، تراورتن، گرانیت و ... ساخته شده است، این کفپوش از مقاومت بسیار بالایی در برابر خش برخوردار می‌باشد.

مزایای کفپوش سنگ:

تنوع بسیار بالایی دارد

عمر بسیار بالایی دارد و به سختی آسیب می‌بیند.

سنگ ماهیتی سرد مانندی دارد و مناسب محیط‌های گرم است.

نظافت آسان

معایب کفپوش سنگ:

جنس سختی دارد که در صورت برخورد کودکان یا اشیاء به آن امکان آسیب دیدگی بسیار بالا است

سطح لیزی دارد

کفپوش سنگ بسیار سنگین است

جنس سنگ سرد است و در فصول سرد سطح کف نسبت به لمینت سردتر است

 

کفپوش سرامیک

کفپوش سرامیک

سرامیک کفپوشی است که از رس و ماسه و فلدسپات در دمای بالا ساخته می‌شود، این کفپوش در کیفیت‌های متنوعی تولید می‌شود که اگر قصد تهیه‌ی سرامیک را دارید، باید به کیفیت بسیار توجه داشته باشید. کفپوش سرامیک را می‌توان در محیط‌های مرطوب مانند دستشویی و آشپزخانه نصب کرد

مزایای کفپوش سرامیک:

جنس سخت و مقاومی دارد

تنوع بسیار بالا

معایب کفپوش سرامیک:

سرد بودن سرامیک

جذب آلودگی در طرح‌های بافت دار

جنسی سخت دارد که در صورت برخورد اشیاء یا کودکان به سرامیک، امکان آسیب دیدگی موجود است

برای فروش انواع کفپوش آگهی رایگان خود را در سایت شهر24 ثبت نمایید.

کفپوش موزاییک یا بتنی

کفپوش موزاییک

کفپوش موزاییک شامل انواع مختلفی می‌باشد، شما این کفپوش را می‌توانید در همه‌ی مکان‌ها استفاده کنید، کفپوش موزاییک از جنس بتن ساخته شده است، البته این کفپوش در برابر آب حساس می باشد

مزایای موزاییک:

موزاییک جنسی سخت و مستحکم دارد.

نظافت راحت موزاییک

موزاییک ضد آتش است

تنوع بسیار بالا

قابل استفاده در محیطهای باز

معایب کفپوش موزاییک:

سختی موزاییک که احتمال آسیب دیدگی و شکستنی را افزایش میدهد.

سرد بودن موزاییک

به رطوبت حساس می‌باشد و کپک میزند.

 

کفپوش موکت

کفپوش موکت

خود محصول موکت شامل جنس‌ها و تنوع بسیار زیادی می‌باشد، موکت ماهیتی نرم دارد و مناسب خانه و مخصوصا راهرو ها می‌باشد، در میان کفپوش‌ها، موکت نرم ترین جنس را دارد و مناسب فضا‌هایی است که کودکان در آن مشغول بازی میشوند.

مزایای موکت:

جنسی نرم دارد و مناسب فضا‌های کودکام در آنجا حضور دارند

تنوع رنگی بسیار بالا

صدا را کاهش میدهد

جنسی گرم دارد

قابل شستشو

معایب کفپوش سرامیک:

نسبت به دیگر محصولات قدیمی تر است

بسیار زود کثیف می‌شود

 

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی از متریال و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود، این کفپوش مناسب ساختمان‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، باشگاه، مکان‌های بسیار لوکس و ... می‌باشد، البته‌ی شیوه‌ی ساخت این کفپوش بسیار متنوع است و هر کدام فرومول خاص خود را دارد.

مزایای کفپوش اپوکسی:

مناسب تمامی مکان‌ها است.

عمر بالایی دارد

تنوع بسیار بالای کفپوش اپوکسی

معایب کفپوش اپوکسی:

جنسی سخت دارد

مدت زمان نصب طولانی

گران ترین کفپوش می‌باشد

شکننده می باشد و ممکن است در برخورد با اجسام سخت ترک بخورد

 

کفپوش چمن مصنوعی

کفپوش چمن مصنوعی

چمن مصنوعی محصولی شیمیایی است که بسیار ارزان تر از چمن طبیعی است، این کفپوش بیشتر جنبه‌ی ترئینی دارد و در تراس‌ها، حیاط و باشگاه‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایای کفپوش چمن مصنوعی:

ارزان تر از چمن طبیعی است

مقاومت بالا به دلیل شیمیایی بودن

زیبایی ظاهری

 

  • محمود راد
  • ۰
  • ۰

کفپوش وینیل یا PVC

کفپوش وینیل یا PVC

کفپوش وینیل یا پی وی سی از جمله رایج ترین و محبوب ترین کفپوش ها برای خانه های امروزی می باشد، زیرا به علت دوام و استحکام بالا عمر طولانی داشته و نگهداری از آن نیز آسان می باشد.

در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی انواع کفپوش و بررسی ویژگی آن ها پرداخته شد. هم اکنون در این نوشته قصد داریم به طور اختصاصی به معرفی کفپوش پی وی سی یا وینیل بپردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های کفپوش PVC 

برای ساخت این نوع کفپوش از نوعی ماده پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید استفاده می شود. از ویژگی های این ماده می توان به مقاومت و انعطاف بالای آن اشاره کرد. آن چه که در ترکیب کفپوش پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد، مواد فشرده پی وی سی، فیبر و چند لایه دیگر هستند.

لایه رویی این کفپوش ضد UV بوده و در برابر تابش نور خورشید رنگ پریده نمی شود. لایه دومی نیز لایه پوششی است که استفاده از آن باعث افزایش مقاومت کفپوش می گردد. سومین لایه، لایه طرح است و لایه بعدی که لایه اصلی نام دارد از مواد PVC ساخته می شود.

لایه زیرین نیز که همان لایه آخر می باشد، در زیر کفپوش چسبیده و از ایجاد انحراف در کفپوش جلوگیری به عمل می آورد. این کفپوش ها از طرح و رنگ های بسیار متفاوت و متعددی برخودار می باشند.

 

مزایای کفپوش PVC

  • کفپوش پی وی سی را به راحتی می توان ترمیم کرد؛ به گونه ای که در صورت ایجاد هر نوع آسیب می توان تایل مورد نظر را جدا کرد و تایل دیگری را جایگزین آن نمود.
  • این کفپوش نوعی عایق صوتی و حرارتی است که قابل استفاده در اکثر مکان های ساختمانی می باشد.
  • نصب آن در مقایسه با سایر کفپوش ها آسان تر می باشد.
  • خاصیت ضد آب بودن این نوع کفپوش باعث شده از آن در مکان های مرطوب نیز استفاده شود.
  • کفپوش وینیل در طرح های متنوع تولید می شود و بنا بر دکوراسیون داخلی مورد نظر می توان آن را بر اساس طرح های چوبی و سنگی انتخاب نمود.
  • قیمت آن در مقایسه با کفپوش لمینت و پارکت مناسب تر است.
  • از دیگر خصوصیات کفپوش PVC می توان به دوام و طول عمر بالا اشاره نمود.
  • تمیز کردن و نظافت این نوع کفپوش ها بسیار آسان و راحت است و به مدت طولانی تمیزی آن ها باقی می ماند. برای تمیز کردن تنها کافیست از تی و آب استفاده کرد.
  • این کفپوش از مقاومت UV بسیار بالایی برخوردار است، از این رو برای استفاده در محیط های بیرونی گزینه ای مناسب به شمار می آید؛ چرا که با وجود قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ آن تغییر نمی کند.
  • از دیگر مزایای کفپوش پی وی سی می توان به خاصیت ضد حریق و ضد لغزش بودن آن اشاره نمود.

معایب کفپوش PVC

  • از آن جایی که در ساخت کفپوش پی وی سی از مواد شیمیایی استفاده می شود، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل مشکلات تنفسی و سوزش چشم شود.
  • اگر شما از جمله افراد طرفدار محیط زیست هستید، استفاده از آن به شما توصیه نمی شود، چرا که این گونه کفپوش ها تجزیه پذیر نبوده و به ندرت بازیافت می شوند.
  •  کفپوش های وینیل بی کیفیت در صورت سایش با مواد پلاستیکی در دراز مدت تغییر رنگ می دهند.

عایق صوتی کف

انواع کفپوش وینیل

  • کفپوش وینیل تایل

کفپوش های تایلی در اندازه ها و ابعاد گوناگونی تولید می شوند. ظاهر این نوع کفپوش های وینیلی براساس مدل آن ها همانند سنگ، چوب، سرامیک یا موکت می باشد. کفپوش های تایل با استفاده از چسب به سطح زیرین خود می چسبند و در صورتی که یکی از تایل ها آسیب ببیند، به راحتی می توان نسبت به تعویض همان قسمت اقدام نمود.

 
  • کفپوش وینیل رولی یا شیت

کفپوش های رولی پی وی سی معمولا در عرض های ۶/۳ تا ۸/۱ و طول متفاوت تولید می شوند. نصب این کفپوش ها بسیار ساده بوده و بدون ایجاد درز، می توانند تمام کف اتاق را پوشش دهند. از این نوع کفپوش می توان در محل هایی که نیاز به شستشوی مداوم دارند، استفاده نمود.

کفپوش های وینیلی شیت به دو صورت طرح دار و تک رنگ ساخته می شوند. کفپوش های وینیل رولی طرح دار، دارای طرح بندی هایی مانند چوب و کاشی هستند و اصولا برای فضاهای داخلی خانه و محیط های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. کفپوش های وینیل رولی تک رنگ را می توان در فضاهایی مانند بیمارستان ها، محل های اداری و تجاری و سالن های ورزشی استفاده نمود.

 

روش های نصب کفپوش پی وی سی

نصب کفپوش پی وی سی به روش های مختلف صورت می گیرد. از جمله روش هایی که برای نصب کفپوش پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد، روش های لوزی، آجری، خشتی و غیره می باشد. به کارگیری هر یک از آن ها هدفی به دنبال دارد.

برای مثال به کارگیری روش نصب لوزی در جهت بزرگ تر نشان دادن فضای مورد نظر به کار می رود. استفاده از روش نصب آجری باعث محافظت بیش تر از چهارگوشه کفپوش می شود. هم چنین از این روش نصب در مکان هایی که تردد بیش تری صورت می گیرد، استفاده می شود.

 

نصب کفپوش پی وی سی

کفپوش های پی وی سی به دو صورت رولی یا تایل وجود دارند و نصب آن ها بسیار راحت تر از دیگر کفپوش ها می باشد و نیاز به نیروی متخصص ندارند. در نوع رولی این کفپوش ها به دو صورت می توان عمل کرد.

اول این که کفپوش را به زیر کار نچسباند و مانند قالی بر روی زمین پهن نمود. اما این روش ممکن است باعث جا به جایی کفپوش شود، بنابراین بهتر است از روش دوم استفاده نمود و با چسب مخصوص، این کفپوش ها را به راحتی به زیر کار چسباند.

در نوع تایلی کفپوش های پی وی سی، نیز دو نوع نصب وجود دارد. برخی از این تایل ها، خود دارای چسب بوده و می توان به راحتی آن ها را مانند برچسب به زمین فیکس کرد. برخی دیگر نیز تایل های بدون چسب بوده که باید خودتان چسب را بر روی زیر کار ریخته و سپس تایل را بر روی آن بچسبانید.

پس از چسباندن کفپوش ها، تا ۴۸ ساعت نباید بر روی آن ها راه بروید تا چسب به خوبی خودش را بگیرد. چسب های مورد استفاده در این نوع کفپوش، بر روی انواع سطوح سرامیک، موزاییک، سنگ و … قابل اجرا می باشد. دقت کنید قبل از استفاده از چسب، حتما محل اجرا و زیر کار را به خوبی تمیز و خشک نمایید.

 
  • محمود راد